dinsdag 21 mei 2013

Zesde dag derde chemo.

En dan is het al weer de zesde dag van deze chemo. Ik moet zeggen dat ik hem makkelijker door kom dan de vorige. Ik vermoed dat het komt door de AB die ik van de tandarts moest hebben. En ik heb de dexa eerder en langzamer afgebouwd. Vrijdag ging goed. Ik kon nog eten al had ik wel een enorme droge mond. En dan is het lastig eten. Elke x een slok water er bij nemen. Smaken doet het nergens naar dus dat maakt niet uit. De nacht van vrijdag op zaterdag enorm slecht geslapen. Dan komt ook door dat pepmiddel wat ik moet slikken. Dus ik had maar twee maal een uurtje geslapen. En overdag voldoende energie om wat te doen. In die zin, dat ik wel met Casper mee wilde om nu eindelijk na zes jaar eens voor een nieuwe bril te gaan kijken. En daarvoor zijn we naar Assen gegaan.
We waren ruim anderhalf uur bezig en nu nog twee weken wachten en dan krijgt hij weer een nieuw uiterlijk. Zijn ogen waren niet heel veel achteruit gegaan, maar toch voldoende om een nieuwe te  moeten, maar anders was het toch nodig, want op deze glazen lieten de coating los.
Daarna zelfs nog even langs de Praxis om wat dingen voor de tuin op te halen. Wel heel gericht gelopen en snel weer naar huis. Maar toen had ik toch weer wat gedaan. En niet zoals bij de vorige kuur niet op of neer kunnen. s, Middags geprobeerd te slapen maar ook dat ging niet. Dus ,s avonds gelijk weer wat minder pepmiddel genomen. En toen kon ik ook weer gewoon slapen.
Zondag eerste Pinksterdag kon ik zelfs een keer naar de kerk. En dat was natuurlijk prachtig. Een mooie preek mogen horen van Ds Wilschut. Al ging het zingen bij mij niet zo, ik ben toch echt wel bibberig maar dat maakt niet uit. Zondag middag een lekker lang tukkie gedaan en daarna weer gewoon op geweest.
Tweede pinksterdag gingen Arne en Arike, Freddy en Joke met kids naar de camping om te tenten op te zetten waar ze straks ik gaan kamperen in de vakantie. Dus wij hadden het rijk alleen. Tenminste met Anneke die bleef ook thuis. We zijn rond elf uur even naar de braderie gelopen om even er uit te zijn. Maar ja, daar moet je voor alles contant geld hebben en laten we nu net gewend zijn aan het pinnen en chippen dus geen contant geld meer op zak. Is trouwens ook lastig met de collecte op zondag in de kerk....Maar we hadden nog net genoeg voor een Vietnamese loempia en die smaakte me prima. Er was niet veel bijzonders te zien, behalve veel eetttenten en wat ander spul waar we toch niets aan hebben. Maar goed, ik had weer een stuk buiten gelopen.
En ,s middags weer lekker een tukkie gedaan, en daarna nog even wat genaaid. Ik ben weer door gegaan met de deken voor Matthias. En dan moet ik nu allemaal vierkantjes weer aan elkaar naaien. Zodat het weer een ninepatch wordt, met een molen. Ik kon een half uurtje naaien en toen was het op.
Ik ben toch te bibberig, en te slap om goed mijn aandacht er bij te houden. Maar ja, het is al meer dan ik de vorige kuur kon doen. En dat is echt wel iets om dankbaar voor te zijn!
Vanmorgen kon ik gewoon opstaan maar douchen is te veel. Dus ik heb me zo aangekleed en doe een beetje niet veel. Nu kan ik wel dit blog schrijven met tussen pozen. Zodat jullie ook weer op de hoogte zijn. De foto,s kan ik nog steeds niet plaatsen, ik moet dat nog eens goed uitzoeken. Maar dan maar zonder foto.s.
Maar het gaat dus best goed naar omstandigheden. Als ik bedenk hoe de eerste twee gingen en deze nu, dan is dat een wereld van verschil.

Als wind die door de bomen waait van: Justin van Tricht

Als wind die door de bomen waait,
met vlagen hard en zacht.
Zo is de Geest die vurig zaait,
zijn lichtend vuur ons bracht.
Hij strooit de vonken in ons uit,
een vlam in ons ontstaat.
Die gloeiend in het hart ontspruit,
een vuur dat leven gaat.
Dit vuur zal raken tong en taal,
en strelen hart en oor.
Doorbreekt barrières van de taal,
de Geest bewerkt gehoor.
De spraakverwarring is voorbij,
er is geen misverstand.
Want wij verstaan Gods woorden blij,
vertaald door hogerhand.
Verrassend is het werk der Geest,
soms als een bries, een storm.
Soms als een donderslag, gevreesd,
maar boeiend steeds de vorm.
Waarin Hij zich manifesteert,
steeds nieuw en steeds met macht.
Hij onderwijst ons en Hij leert,
Hij leidt ons schenkt ons kracht.
Het is de Geest die ons verlicht,
ons met Zijn gloed doortrekt.
Wiens vuur wiens vlam ons aangezicht,
laat stralen opgewekt.
Het is die Geest der Waarheid die
voor leugen ons bewaart.
Het is die Geest in klaarheid die,
in ’t licht Gods woord verklaart. 

2 opmerkingen:

Joke Vermanen zei

Wij zijn ook blij dat u meer kan dan na de vorige chemo. Dat was echt niet leuk. Natuurlijk bent u ook nu nog steeds ziek, maar jezelf een beetje kunnen redden is dan toch heel wat waard.
En ondertussen even op Bauke kunnen passen. Gezellig toch?

Elizabeth zei

Wat fijn dat je in staat bent om ons zo uitgebreid op de hoogte te houden.
Gelukkig dat het iets beter te doen is dan de vorige keer..
Sterkte.
Wat mooi dat geloven als een vloer onder je leven ligt.. Dat je zo'n mooi gedicht als afsluiting kiest.