vrijdag 26 april 2013

De tweede Chemo,



En, ja hoor de tweede chemo mocht er in. Ging wel met wat strubbelingen gepaard. Eerste keer prikken voor het infuus ging helemaal fout. Het deed enorm veel pijn, en de naald wilde ook echt niet goed verder geduwd worden. Toen nog geprobeerd om hem met terug halen en dergelijke toch goed te laten komen, maar dat werd hem niet. Alles er weer uit en ja, toen kreeg ik dus weer een bloeding. Alles zat er onder.....
Daarna dan dus de andere hand, daar lukte het wel was minder pijnlijk en het ging goed. Toen eerst maar bloed afgenomen om te kijken of het door kon gaan. Dan moet je dus een halfuur wachten op de uitslag en het kon doorgaan. De buurvrouw die naast mij zat moest helaas een week wachten. Dat is dan toch een tegenvaller. Dus bij mij mocht het doorgaan. Casper is toen even de Ement gaan halen die je uur van te voren moet innemen. Gewoon beneden in de apotheek van het ziekenhuis. En dan gaan ze gelijk de chemo klaarmaken, en moet je wachten. Ondertussen is casper naar huis gegaan om nog even te werken. Die zou me weer komen halen als het laatste er in gaat. Dan duurt het nog ongeveer een half uur en hij is er met 25 minuten. Dus dat komt goed uit.
En dan begint het grote verwennen. Thee, ontbijtkoek, lekker fruit, ijsje, en dan kun je kiezen uit warm eten of brood. De vorige keer had ik brood met kroket genomen maar dat was niet goed gevallen. Dus deze keer heb ik warm eten gehad, lekkere boontjes, hamlapje en gebakken aardappeltjes. De smaak was nog goed en ik bedacht me dat ik dan in ieder geval warm had gegeten die dag.
Om één uur zat alles er weer in en konden we naar huis.
Gelijk op de bank en bijna twee uur geslapen. Mijn kaakpijn werd minder en de misselijkheid is nog te doen. Dus ook s,avonds gewoon kunnen eten al is het wel minder. Het smaakt niet echt ergens naar. Door de chemo heb je een smerige smaak gekregen. En ja, dan in het lastig eten.
Maar ik eet wel en blik op oneindig, want het moet. Zes keer per dag eet ik iets. En elke x bedenk ik wat er goed in zal gaan. Ik heb gemerkt dat geroosterd brood, beschuit, en snijkoek goed gaan. En het beste smaakt het mij met hagelslag en pindakaas. Op de snijkoek doe ik dan niet hoor, daar gaat gewoon boter op....hahaha.
Vandaag valt het ook nog mee met het misselijk zijn. Ik hoef niet over te geven en dat is al heel wat.
Elke dag die "goed" gaat is weer mooi meegenomen denk ik dan maar.
Ook aan Casper wordt gedacht...
Alle meeleven doet mij en ons goed. We krijgen uit onverwachte hoeken kaarten en meeleven, dat is fijn. Op die manier worden we gesterkt en merken we dat er voor ons gebeden wordt. Dat is een groot goed en dat beseffen wij terdege. Daarom nogmaals: heel hartelijk dank!

Psalm 103:5
Zoals een vader liefdevol zijn armen
slaat om zijn kind, omringt ons met erbarmen
God onze Vader, want wij zijn van Hem.
Hij die ons zelf uit aarde heeft genomen,
Hij weet, dat wij, uit stof aan 't licht gekomen,
slechts leven op de adem van zijn stem.

Geen opmerkingen: